Колосална кражба в Кресна за над половин милиард! Партия Мафия строи ненужен обходен път
Павел Стоименов и Ивелин Михайлов разкриха поредната колосална кражба не просто за милиони, а за над половин милиард.
Става дума за изграждане на абсолютно ненужен обходен път, който да минава покрай Кресна докато бъде построена АМ „Струма“.
Партия „Мафия“ е решила да похарчи 570 239 136,32 лева с ДДС (посочено е в сайта на АПИ) за това да бъде направен път, през който да преминава целия трафик за Гърция и да се намали движението по Е-79.
Щетите са три, и то големи!
Първо, цената на километър асфалт е 40–60 млн. лв., което е една огромна сума за път от 5.5 километра.
Второ, отчуждени са земеделските земи на хората, на които расте уникалния за региона сорт грозде „Керацуда“. В допълнение, в Кресна се намира една от малкото плодородна земя в Пирин планина, на която могат да живеят три вида култури.
Трето, в момента на главния път се намира бизнеса на местните хора, които се издържат с дребна търговия, подпомагана от преминаващите камиони и коли за Гърция и обратно. Бизнесът им ще е напълно унищожен много преди магистралата да бъде направена.
Има и още любопитни факти.
От Кресна за родното село на Яне Сандански – Влахи води път, който е ремонтиран за 9 милиона. По милион за общо 9 километра. Този път обаче е значително осакатен. Не са асфалтирани 1.50 метра и отсечката е станала по-тясна.
Креснските пирамиди, изградени от мелове, които са уникална природна забележителност в района са унищожавани заради поставяне на фотоволтаици.
Местите хора са готови на протести, за да защитят земята си.
Готови сме да изчакаме завършването на магистралата, но защо е нужно да се пръскат пари за нещо ненужно. Само ни лъжат! Първо ни казаха, че бизнесът ни няма да пострада, а после ни взимат и земите. Сега ние какво да правим, споделиха местните пред Павел Стоименов.
Той им показа всички налични документи, публикувани от АПИ, които разкриват колосалните суми.
От тази цена ще бъде откраднато много, защото това е схемата на партия Мафия, правят временен път, после той запустява. Така направиха и с Е-79 от Симитли до Благоевград. Ремонтираха го за милиони без да е нужно!, каза Стоименов.
Ето и кой ще строи пътя, убиващ храната на хората:
Изпълнител на проектиране и строителство: ДЗЗД „АМ СТРУМА - 3.2.2“
Водещ партньор/Лидер/ - „ГБС – ИНФРАСТРУКТУРНО СТРОИТЕЛСТВО“ АД
Партньори: „ГЛАВБОЛГАРСТРОЙ ИНТЕРНЕШЪНАЛ“ АД и „ЕПОС – Емпреза Португеза ду Обрас Субтеранеас“ АД
Стойност на договор за проектиране и строителство: 570 239 136,32 лева с ДДС
Договор за проектиране и строителство: №РД-37-30/06.04.2023 г.
Дата на стартиране на проектирането – 7.06.2024 г.
Срок за изпълнение: 1556 календарни дни
Гаранционни срокове: за СМР без пътни съоръжения: 7 години, за пътни съоръжения: 12 години.










































Коментари